Plaats uw telefooncentrale in de cloud en bespaar onmiddellijk op beheerskosten, onderhoud en gesprekskosten.
Centraliseer uw telefonie-omgeving en vereenvoudig het beheer. Zo houdt u de kosten onder controle.
Via een intuïtieve web-interface kan u gemakkelijk zelf de instellingen van uw telefooncentrale beheren.
U heeft volledige controle over uw telefoonnummers, telefoontoestellen, extensies, geluidsbestanden…
De software bestaat uit verschillende geavanceerde modules die ervoor zorgen dat u uw beller op een professionele manier kan ontvangen.
Via onze API kan u zelfs uw eigen software integreren.
Onze software is zelf geschreven en in eigen beheer. Deze wordt gehost in een class 1 datacenter in België.
Alle servers zijn ontdubbeld naar een 2e datacenter voor optimale performantie, failover en uptime !
Uw telefooncentrale in de cloud
VoipCenter is gespecialiseerd in VoIP-oplossingen. Wij richten ons tot zelfstandigen, kleine tot middelgrote ondernemingen en de openbare sector.
Wilt u de geavanceerde functionaliteiten van een telefooncentrale en tevens ook nog eens besparen op uw telefoniekosten, dan is VoipCenter uw partner !
Van éénmanszaak tot KMO met 100 werknemers, VoipCenter biedt voor elk budget de professionele uitstraling naar uw klanten.
Lees meer over onze software of contacteer ons en we helpen u op maat verder.
Wat is cloud PBX?
Een telefooncentrale (vaak afgekort tot “PBX”) is een intelligente machine die een aantal buitenlijnen in verbinding stelt met een aantal interne telefoontoestellen. De centrale regelt het telefonieverkeer van en naar de verschillende toestellen.
Daarnaast kan deze centrale een aantal geavanceerde functies bieden zoals:
- een telefoongesprek op wacht plaatsen, vergezeld van wachtmuziek
- telefoongesprekken doorschakelen tussen interne telefoontoestellen
- voicemail-systeem dat in werking treedt in bepaalde situaties
Een cloud telefooncentrale
Een cloud telefooncentrale (of online of hosted telefooncentrale) is een virtuele telefooncentrale, software dus, die zich ergens op krachtige servers op het internet bevindt.
Waarom kiezen voor een telefooncentrale in de cloud?
Kiezen voor een cloud telefooncentrale biedt tal van voordelen!
- infrastructuur: U heeft geen ruimte nodig om een fysiek logge doos te plaatsen in het bedrijf. Het enige wat nodig is, is een internetverbinding.
- Schaalbaarheid: De online telefooncentrale groeit gemakkelijk mee met uw onderneming. Extra telefoonnummers, kanalen, accounts voor IP-phones, … zijn met een muisklik beschikbaar.
- Kostenplaatje: Geen dure investeringen meer in een logge doos! U betaalt gewoon maandelijks de dienst die u afneemt, nl. de online telefooncentrale.
- Beheer: U kan de telefooncentrale zelf beheren en configureren via een gebruiksvriendelijke website. Uw telefoonnummer, telefoontoestellen en andere instellingen beheert u zelf op 1 centrale plaats.
- Evolutie: VoipCenter is constant in beweging. Er worden bijna maandelijks nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Feedback van klanten wordt steeds ter harte genomen en zo garanderen wij een dynamisch geheel.